Wij zijn Koningin Minima | Over Ons | Reactie beleid | Privacybeleid

Omdat U het waard bent?

De reclame slogan van een cosmetica fabrikant in de jaren nul. Misschien eerder.
Hij heeft Ons altijd geïrriteerd. De reclame doet een appèl op het gevoel van eigenwaarde van de kijker. En dat klopt Ons inziens niet.

Laat Uw eigenwaarde niet afhangen van Uw (financiële) situatie.
Want U bent hét ALTIJD waard. Omdat U U bent. Daarom alleen al.
Heeft U daar moeite mee? Denk eens aan de goede dingen die U doet -hoe klein ook. En niet “Jamaar, ik heb ook  <vul maar in>.”. Die gedachten mag U laten gaan. Herinner U de leuke gebeurtenissen op een dag. De succesjes. De glimlach van de kassière. U begrijpt wat We bedoelen.

“Je kan me eigenlijk niet veroorloven, want er zijn betere en goedkopere opties, maar als ik -de cosmetica fabrikant- dát zeg werk ik -de cosmetica fabrikant- de concurrentie in de hand en verdien ik -de cosmetica fabrikant- geen geld meer, maar !KOOP ME!, want je bent het waaaaaard, in deze tijd waarin jou alles toch al zo tegen zit, jahhh dat heet crisis, maar dat zeg ik -de cosmetica fabrikant- niet, want dan verdien ik -de cosmetica fabrikant- geen geld meer. En dat is niet de bedoeling met reclame maken. Kost ook geld hoor.”

Of U hét U kan veroorloven is een tweede…
Maar dat is een feit. Wellicht een tijdelijke situatie. Misschien is het een keuze. Het zegt niets, in ieder geval niet alles, over U. Zeker niet over Uw eigenwaarde.

Ook Wij hebben in het verleden materie aangeschaft vanuit de gedachte dat We er gelukkiger van zouden worden. Wij hebben kasten vol spullen waar We óf geen plek voor hebben óf nog geen gebruik voor hebben kunnen vinden. Die aankopen ‘voelden’ niet zo lekker.

Tegenwoordig vragen We bij alles wat We zouden willen aanschaffen of We het nodig hebben. Of Ons leven er significant beter van zou worden.
En weet U wat het grappige is? Het antwoord is meestal “Nee.”.
En die enkele keer dat het antwoord “Ja!” is dan zijn We des te blijer met de aanschaf.

En als het U volkomen gelukkig zou maken om een shampoo van bedoelde cosmetica fabrikant te gebruiken, dan willen Wij zeggen “Go for it!”

Omdat Ú het waard vindt.

 

U-bent-het-waard

 


Deel deze blogpost via
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail
Volg Ons via
instagram

Blijf op de hoogte door Onze Facebook page te liken

Laat een reactie achter

Uw emailadres wordt niet getoond, maar heeft het systeem achter dit blog nodig om U te verwittigen van een antwoord.


*


Los het sommetje op (NB antwoord met cijfers invullen):

*

Tot slot twee vragen om te bewijzen dat U geen robot bent: